ライダーウェイト・タロット解説

Six of Cups / 杯の6



クリックで拡大

Children in an old garden, their cups filled with flowers.
古い広場にいる子供たち。彼らのカップは花で満たされている。

 子供というのは、過去の自分の姿を象徴しているようです。
 そして、白い可憐な花は、純真な子供の頃の心を示していますね。

Divinatory Meanings: A card of the past and of memories, looking back, as--for example--on childhood; happiness, enjoyment, but coming rather from the past; things that have vanished.
占いの意味(正位置):過去と記憶のカード、追憶、…たとえば…・子供時代のような。幸福、楽しみ、ただし、やや過去から来るくるもの。消えてしまったもの。

 楽しかった過去の追憶を示しています。

Another reading reverses this, giving new relations, new knowledge, new environment, and then the children are disporting in an unfamiliar precinct.
別の読み方(解釈)ではこの逆で、新しい関係、新しい知識、新しい環境を与えられ、それから子供たちが未知の区域で遊び楽しんでいる。

 この解釈では、この子供の姿は、現在の自分の姿を象徴すると考えられます。
 新しいことにチャレンジし、それを楽しんでいるということですね。
 どちらの解釈になるかは、その時の状況によりますが、基本的には前項の解釈の方が一般的です。

Reversed: The future, renewal, that which will come to pass presently.
逆位置:未来、一新、まもなく起こるであろうもの。

 未来に起こる大きな変化を示しています。


BACK HOME NEXT
inserted by FC2 system